ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
با سلام
فصل 10 موانع موثر برسر ارتباط موثر
1-از صافی گذراندن: پیام دهنده در اطلاعات دستکاری میکند یا از صافی میگذراند در واقع شخص اطلاعات را فشرده کرده و طوری عنوان میکند که خود خواهان شنیدن آن است این فشرده سازی باعث میشود تا از حجم و وزن اطلاعات کاسته شود
هر چه تعداد سطوح سازمانی بیشتر باشد یعنی هر چقدر ارتفاع ساختار سازمانی بلند تر باشد فرصت یا امکان بیشتری هست تا در اطلاعات دستکاری شود
2-نوع پنداشت پیام دهنده: افراد با توجه به نیازه و انگیزه ها و تجربه و سایر ویژه گی ها چیزهای خاصی را میبینند یا میشنوند همچنین گیرنده پیام در گرفتن پیام علاقه و انتظارات شخصیش را اعمال میکند در حقیقت افراد واقیت ها را نمیبینند بلکه آنچه را که میبینند تفسیر میکنند و آن را واقعیت مینامند.
3-احساسات: نوع احساس فرد به هنگام گرفتن پیام برشیوه تفسیر او از پیام اثر میگذارد اگر کسی عصبانی باشد یا در حالت آرامش پیامی را که دریافت میکند به گونه های متفاوتی تفسیر خواهد کرد
4-زبان: کلمات برای افراد معانی مختلفی دارند سن میزان تحصیلات و زمینه فرهنگی از جمله متغیر های شناخته شده ای هستند که بر زبانی که فرد صحبت میکند و معنی که به کلمات خود میدهد اثر میگذارد مثلا زبان یک سیاستمدار با زبان یک فرد عادی متفاوت است